Search This Blog

HOME

Tuesday, March 11, 2014

SubhanaAllah, Pemain bolakeranjang profesional pulangkan $500,000 wang gaji kerana tidak bersetuju dengan iklan arak dibajunya.


SubhanaAllah, Ibrahim Jaaber telah ditawarkan $500,000.00 untuk bermain bola keranjang secara profesional mewakili sebuah pasukan yang bernama Žalgiris Kaunas di Lithuania, tetapi selepas pasukannya meletakkan syarikat bir pada baju mereka sebagai penaja, dan selepas melihat pasukan sorak mereka seperti memakai pakaian separuh bogel semasa persembahan disetiap separuh masa lalu dia terus ke bank dan memulangkan kesemua gajinya.

Ibrahim berkata, "Saya sedar bahawa ini mungkin menghalang saya daripada mendapatkan wang melalui bola keranjang untuk sepanjang hidup saya, tetapi saya bersedia untuk membuat pengorbanan ini kerana kepercayaan saya," katanya. Ibrahim juga berkata dia tidak akan bermain di Eropah.

Kini Ibrahim Jaaber bergerak keseluruh negara memberikan dakwah kepada golongan muda, semuga Allah S.W.T. memberikan poerlindungan dan menunjukkan jalan yang benar kepadanya.


Sumber - Spreading Islam

No comments:

Post a Comment