Search This Blog

HOME

Friday, February 14, 2014

5 Wanita Muslim Paling Kaya dan Berwajah Cantik

Rolls Royce Sultan Brunei
Kelima-lima wanita ini bukan sahaja cantik dan menawan tetapi mereka dilimpahi dengan harta yang banyak, mungkin sampai mereka matipun harta tersebut tidak akan habis. Ikuti kisah kelima wanita cantik dan kaya ini seperti berikut dibawah:

1. Rania Al Abdullah

Ratu Rania Al Abdullah
Ratu Rania Al Abdullah adalah isteri kepada Raja Abdullah II bin Al-Hussein yang diangkat menjadi raja di kerajaan Jordan pada tahun 1999. Ratu Rania Al Abdullah sendiri berusia 43 tahun, sedangkan Raja Abdulah berusia 51 tahun. Ratu Rania ini pernah tercatat menjadi permaisuri paling cantik di tahun 2011 lalu, di majalah Harpers dan Queen. Meskipun tidak diketahui berapa kekayaannya, namu Raja Abdullah pernah menghabiskan berjuta-juta wang peribadinya untuk membina taman hiburan Star Trek.

2. Fathima Kulsum Zohar Godabari

Fathima Kulsum Zohar Godabari
Fathima Kulsum Zohar Godabari adalah seorang puteri kerajaan Arab Saudi yang merupakan kerajaan terkaya didunia. Fathima merupakan isteri kepada Sheikh Avdi Al Muhammad. Selain kaya Fathima juga memiliki wajah yang sangat cantik.

3. Ameerah Al Taweel
 
Ameerah Al Taweel
Ameerah Al Taweel ini adalah wanita cantik di Arab Saudi yang berusia 30 tahun, dia juga merupakan isteri kepada Putera Al Waleed bin Talal yang berusia 58 tahun. Al Waleed adalah seorang ahli perniagaan kaya, yang kekayaannya mencapai USD 20-25 billion.

4. Sheikha Hanadi bin Nasser Al Thani

Sheikha Hanadi bin Nasser Al Thani
Wanita muslim berasal daripada Qatar ini merupakan wanita terkaya, yang memiliki kekayaan sebanyak USD 15 billion.

5. Hajah Hafizah Sururul Bolkiah

Hajah Hafizah Sururul Bolkiah
Hajah Hafizah adalah puteri kepada Sultan Brunei Darussalam. Wanita yang berusia 33 tahun ini, sejak kecil memang sudah dilimpahi dengan harta kerana ayahnya merupakan salah seorang yang terkaya di dunia. Dan sekarang Hajah dikatakan memiliki kereta mewah Rolls-Royce yang dilapisi emas 24 karat, dan memilliki kereta sebanyak 7.000 buah. Selain itu, ia juga tinggal dirumah terbesar di dunia yang memiliki 1.700 kamar.

No comments:

Post a Comment