Search This Blog

HOME

Monday, February 24, 2014

Video klip Katy Perry hina Islam ?

Kelihatan seorang lelaki memakai seutas rantai tertera kalimah Allah didalam video klip terbaru Katy Perry  


Penyanyi barat, Katy Perry kali ini mencetuskan kontroversi apabila video klip terbarunya, Dark Horse didakwa mempunyai elemen menghina Islam.

Melalui video klip itu, jelas kelihatan seorang lelaki memakai seutas rantai tertera kalimah Allah pada minit ke 1.15.

Badan lelaki itu kemudiannya hancur lebur menggunakan teknik grafik.

Inilah Katy Perry penyanyi celaka yang menghina Islam
Tidak diketahui apakah motif penggunaan kalimah Allah dalam video klip itu? Tidak diketahui juga apakah kewajaran badan lelaki itu di musnah sebegitu rupa?

Pelayar internet yang berang dengan penghasilan video klip itu menyifatkan ia seolah-olah mahu menggambarkan kehancuran Allah dan agama Islam itu sendiri.

Sehubungan itu, wujud beberapa usaha dari pihak tertentu yang mahukan Youtube supaya mengeluarkan video itu dari laman tersebut.

Seorang pelayar internet, Shazad Iqbal dari Bradford, United Kingdom kini sedang mengumpul sebanyak mana petisyen daripada masyarakat Islam seluruh dunia untuk dihantar kepada laman sosial berkenaan.

"Seperti yang ditonton, kekufuran itu jelas disampaikan di dalam video itu sementelah Katy Perry ingin menonjolkan sebagai berlawanan dengan Allah yang meletakkan kalimah Allah seolah-olah musnah.

"Inilah tujuan utama kami mahu menyerahkan petisyen ini supaya masyarakat dari pelbagai perbezaan agama dan latar kehidupan percaya bahawa video ini bermaksud menggalakkan kekufuran, menggunakan kalimah Allah dengan cara tidak terhormat yang dianggap sangat tidak wajar," demikian menurutnya.

Sumber - ANTARAPOS

No comments:

Post a Comment