Search This Blog

HOME

Thursday, October 24, 2013

Kontrak Pelik Artis Hollywood.


Jennifer Lopez


MUNGKIN perlanggaran kontrak menjadi isu besar dalam industri hiburan tempatan. Jarang sekali kita mendengar ada artis yang meminta untuk menambah klausa yang bersifat peribadi di dalam kontrak yang diberi.

Namun, di Hollywood, perkara sebaliknya berlaku apabila selebriti mereka menambah pelbagai perkara pelik dimasukkan ke dalam kontrak mereka, terutama sewaktu melakukan siri konsert jelajah.

Apa yang menariknya, keinginan 'diva' selebriti-selebriti Hollywood ini sering ditunaikan oleh syarikat pengurusan, rakaman mahupun orang yang bertanggungjawab menjaga kehendak besar mereka.

Namun begitu, tidak dapat dinafikan, seiring dengan perangai diva mereka, kejayaan yang dikecapi atau diperolehi mereka juga sangat tinggi.

Oleh itu, mereka merasakan jika telah bersusah payah untuk mencapai tahap sekarang, tiada salah jika apa yang dimahukan harus ditunaikan.

Jennifer Lopez

Bagi penyanyi bertaraf diva, Jennifer Lopez, setiap kali terlibat dengan sesuatu aktiviti, bintang tersebut pasti meminta perkara yang di luar dugaan. Misalnya, pernah sekali ketika dirinya terlibat dengan pembikinan video amal bagi membantu masyarakat Afrika, dia benar-benar menuntut beberapa perkara untuk memenuhi kehendak dirinya yang pelik itu.

Ketika itu, dia meminta bunga berwarna putih, perabot putih serta langsir putih termasuk masakan Cuba. Pada hakikatnya, penglibatan Lopez menerusi video tersebut hanya sebagai penampilan istimewa yang memerlukan dia selama kurang dari sejam.
MARY J. BLIGE sering menggunakan nama yang tidak dikenali sewaktu mendaftar masuk ke hotel.

Mary J. Blige

Bagi ratu hip-hop ini pula, setiap kali terlibat dalam siri jelajah atau persembahan, nama daftar masuknya di hotel pasti dikenali sebagai Puan Jefferson. Selain itu, wanita kelahiran New York, Amerika Syarikat ini mahukan pihak pengurusan menukar tempat duduk tandas yang baharu untuk kegunaannya seorang.

Christina Aguilera

Penyanyi genit yang bersuara lantang ini pula merupakan seorang wanita yang sangat mementingkan kesihatan diri. Dia akan membuat permintaan sentiasa mahu disediakan kopi. Bagaimanapun, ia bukan kopi biasa, sebaliknya kopi tersebut perlu dicampur dengan susu dan keju yang diperbuat dari soya, Echinacea, vitamin C serta vitamin kunyah Flintstones.

John Mayer

Penyanyi tinggi lampai John Mayer ini pula merupakan penggemar gigi yang sempurna. Oleh itu, biasanya Mayer meminta empat batang berus gigi yang mempunyai berus lembut serta pencuci mulut Listerine.

Bukan itu sahaja, dia juga telah meminta ubat gigi Sensodyne berperisa pudina atau ubat gigi berjenama Tom's Of Maine termasuk penyegar mulut berjenama Altoids.

Selain itu, Mayer hanya memakan buah-buahan organik serta susu soya, ketika siri jelajahnya pada tahun 2005.

Malah, sewaktu kemaruk bercinta pada tahun 2008, Mayer meminta klausa kontrak perlu memasukkan percutian buat dia dan kekasihnya sekali!.

Sumber

No comments:

Post a Comment