Search This Blog

HOME

Friday, January 31, 2014

Di Agra, India mereka minum air kencing Lembu untuk sembuh penyakit.


Dikhabarkan bahawa penganut Hindu di Agra, India rajin minum air kencing lembu setiap pagi . Mereka mempercayai bahawa air kencing lembu boleh merawat segala macam penyakit seperti kanser.

Seperti disiarkan Daily Mall, penganut Hindu di Agra telah mempercayai bahawa lembu adalah binatang yang suci. Bahkan setiap pagi penduduk di Agra berkumpul di kandang lembu milik DD Singhal,  sami yayasan Gaushala untuk meminta air kencing lembu.

Menurut Singhal, air kencing lembu dapat menyembuhkan segala macam penyakit seperti Kanser, batuk kering, sakit perut, diabetes, bahkan tumor. Selain itu, air kencing lembu juga dapat mencegah keguguran.

Namun, air kencing lembu yang diminum haruslah air kencing dari lembu yang masih perawan. Mengambilnya juga mempunyai peraturan, iaitu sebelum matahari terbit. Oleh kerana itu, setiap penduduk di  Agra berkumpul di kandang lembu.

Hal ini telah dibuktikan oleh seorang warga Agra yang bernama Jairam Singhal. Ia mengaku telah meminum air kencing lembu selama 10 tahun.  Awalnya ia menderita penyakit kencing manis, lalu ia cuba meminum air kencing lembu secara rutin, dan kini ia merasa sangat baik, dan lebih segar setelah minum air kencing lembu tersebut.

Keberkesanan air kencing lembu ini, sudah sejak lama termaktub didalam kitab suci Wedha. " Di dunia ini hanya ada dua air yang suci, yang pertama air dari sungai suci Gangga, dan kedua air kencing lembu dara.


Kini, Jairam singhal akan menghasilkan produk - produk seperti ubat gigi, sabun, ubat - ubatan, dan lain-lain dari air kencing lembu.

No comments:

Post a Comment