Search This Blog

HOME

Monday, November 25, 2013

Layakkah ‘BODYGUARD’ di Malaysia dipanggil bodyguard seperti bakal pengawal peribadi wanita di negara China ini?. (10 Gambar)





Di Malaysia untuk menjadi seorang ‘bodyguard’ atau pengawal peribadi tidaklah susah sangat kecuali mereka yang diambil daripada bekas anggota UTK atau komando 69 ataupun daripada bekas pasukan elit ATM, mereka sememangnya telah dilatih dan sememangnya layak menjadi pengawal peribadi.

Apa yang menjadi persoalan ialah mereka yang bukan dari ketiga-tiga pasukan elit ini dan kebanyakkan mereka telah diterima sebagai pengawal peribadi hanya disebabkan mereka berbadan besar, muka nampak garang dan berani dan kebanyakkan daripada mereka tidak pernah menjalani kursus ‘bodyguard’ secara intensif dan apabila dibenarkan menggunakan senjatapi itulah sebenarnya kekuatan mereka maka terjadilah suatu ketika dahulu bagaimana sebuah bas pemimpin pembangkang di ‘provoke’, mereka tanpa segan silu mengeluarkan senjataapi dan mengacukan kepada rakyat yang bukan penyokong mereka, itukah yang dinamakan ‘bodyguard’?............. itu ‘bodyguard’ taik kucing namanya.

Jom kita lihat bagaimana bakal ‘bodyguard wanita di negara China ini menjalani latihan mereka........ ini baru yang wanita bagaimana pula yang lelaki sudah tentu latihan mereka lebih ganas agaknya.










 Sumber

No comments:

Post a Comment