Search This Blog

HOME

Tuesday, December 17, 2013

Kejam - Pemuda dibakar hidup-hidup hanya kerana mencuri. (Video)




Jika anda melancong ke Nigeria, anda diminta berhati-hati jika ingin melakukan perkara yang melanggar undang-undang disana sebagai contoh mencuri.

Jika pihak polis yang menangkap anda, mungkin nyawa anda masih panjang kerana anda akan dibawa ke mahkamah dan akan dihukum mengikut undang-undang negara tersebut dan sekiranya anda ditangkap oleh orangramai anda akan diadili oleh mereka dan diantara hukuman yang anda akan terima adalah samada anda dipukul dengan teruknya atau mungkin anda akan dibakar hidup-hidup dan ini bukannya fenomena baru di Nigeria.

Seorang pemuda di Warri disebuah negeri di Delta, Nigeria telah dihukum dengan hukuman yang paling zalim apabila dibakar hidup-hidup oleh orangramai hanya kerana didapati telah mencuri.

Pemuda ini dipukul dengan begitu teruk dan akhirnya dibakar hidup-hidup oleh mereka yang tidak mendukung undang-undang,  jadi berhati-hatilah jika nak buat hal semasa berada di Nigeria.

Sebelum menonton video ini dinasihatkan kepada mereka yang lemah semangat dan dibawah umur 18 tahun tidak digalakkan menontonnya.


No comments:

Post a Comment